Značka Cannondale dnes představila zcela novou verzi svého mnoha oceněními ověnčeného závodního kola z kategorie endurance s názvem Synapse. Kolo je stvořeno pro všechny, kteří vyznávají těžké a daleké vyjížďky a bylo přepracováno pro navýšení komfortu, výkonu a schopnosti bezproblémové jízdy na jakékoli silnici. Nový Synapse má vylepšený systém mikro pružení SAVE, který nově obsahuje i řídítka a představec SAVE SystemBar. Doplňuje ho sedlovka SAVE a výrazně lehčí rám a vidlice s průchodností plášťů o šířce 32 mm. Díky tomu je opravdovým vytrvalostním strojem pro všechny vytrvalostní jezdce.
Mikro pružení SAVE
Technologie mikro pružení SAVE byla součástí konstrukce Synapse od počátku tohoto modelu v roku 2006. Flexibilní zóny v rámu a vidlici slouží k pohlcování vibrací a udržují jezdce v komfortu s vynikající kontrolou nad kolem na jakémkoli povrchu. Nový Synapse má tento nově přepracovaný systém v zadní stavbě, vzpěrách zadní stavby, nohách vidlice a doplňuje jej sedlovka SAVE o průměru 25,4 mm a nový systém představce a řídítek SystemBar. Dohromady tvoří komplexní systém, který chrání před vibracemi a rázy, ale bez přílišné izolace jezdce od povrchu. Pro maximální čistotu přední části obsahují nová řídítka integrovaný a odnímatelný držák, který dokáže najednou pojmout jak počítače Garmin, tak světlo Lumaray.
„Ergonomický a eliptický tvar SAVE řídítek se skvěle drží a přináší daleko vyšší míru poddajnosti než standardní řídítka. Skvěle tak doplňují zbytek systému mikro pružení SAVE na kole a celkově tak přináší velmi komfortní jízdu a navyšují kontrolu nad řízením kola,“ řekl David Devine, Senior produktový manažer silničních kol Cannondale. „Navíc systém složený ze dvou částí přináší vzhled integrovaného systému, ale bez jeho nevýhod, takže si jezdci mohou vylepšit pozici na kole výměnnou představce i změnou sklonu řídítek o 8 stupňů.“
Geometrie
Pozice jezdce je velmi důležitou součástí kol v kategorii vytrvalostních strojů. Synapse Endurance Race geometrie je velmi vyvážená mezi plně agresivním závodním posedem a uvolněnou vzpřímenou komfortní pozicí konkurenčních kol této kategorie. Jezdec Synapse je tak velmi nízko s dopřednou pozicí za řídítky, která je potřebná pro rychlost, s dostatečným komfortem potřebným pro dlouhé jízdy.
Pro navýšení výkonu a zlepšení závodních vlastností tohoto vytrvalostního stroje je nový Synapse 2018 jak lehčí, tak zároveň i tužší ve srovnání s předchozím modelem. Samotný rám je o 220 gramů lehčí pro rychlejší akceleraci a schopnosti kola ve stoupáních. Zvýšení tuhosti o 10 % v hlavové a středové části rámu bylo dosaženo zdůrazněním asymetrické konstrukce rámu, která lépe odolává silám od kotoučových brzd a pedálů. Celá konstrukce rámu je optimalizovaná u různých velikostí včetně změny rozměrů trubek a vedení karbonových vláken.
Koncept optimalizace rámů u různých velikostí je zde dotažen ještě o stupeň dále, kdy se nabízí tři různé rozměry hlavové trubky a tři různé předsazení osy u vidlice. To umožňuje mít u každého rozměru rámu stejnou tuhost přední partie a konzistentní jízdní projev.
Další zajímavosti
Pro navýšení možností kola k objevování nových míst, má Synapse zvětšenou průchodnost pro pláště až do skutečné šíře 32 mm a skryté montážní body na blatníky. Dalšími zajímavostmi jsou pevné osy na předním i zadním kole a jednoduše nastavitelné kotoučové brzdy díky standardu Flat mount. Samostatnou kapitolou je inteligentní port pro kabeláž, který zaručuje čistý vzhled a obrovskou modularitu rámu pro veškeré možnosti od mechanického vedení, eTap či Di2.
Nabídka modelů
Se svým závodním výkonem, schopností jet kamkoli a celodenním komfortem je nový Synapse dokonalým vytrvalostním strojem, který jede jak po hladkém asfaltu, tak i po štěrkových cestách.
Celá nabídka na trhu obsahuje 3 stupně výbavy na rámu Hi-Mod v cenách od 175 999,- do 269 999,- Kč a 7 modelů na karbonovém rámu v cenách od 73 999,- po 163 999,- Kč. V nabídce budou i 4 modely v dámských variantách. Nabídku karbonových Synapsů pak doprovází i zcela přepracovaný hliníkový rám.
Podrobnosti najdete na českých stránkách Cannondale.
Napište váš názor