• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Bikecentrum.cz

Bikecentrum.cz

Blog o kolech a cyklistice | Stránka oficiálního distributora značek GT, Cannondale, Sram, Mavic, Uvex, Maxxis do České republiky

  • Produkty
    • Mavic
    • Maxxis
    • Michelin
    • Mongoose
    • SRAM
    • RockShox
    • Peaty’s
    • Hiplok
    • Uvex
    • Fabric
    • Cannondale
    • GT Bicycles
    • Motorex
  • Oficiální weby
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Mavic
    • Schwinn
    • Uvex
    • Maxxis
    • Michelin
    • SRAM
    • RockShox
    • Fabric
    • Zipp
    • Truvativ
    • Osprey
    • CST
    • Motorex
  • Prodejci
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Schwinn
    • Mavic
    • Fabric
    • Uvex
    • SRAM
    • RockShox
    • Osprey
    • Maxxis
    • CST
    • Motorex
You are here: Home / Články / Když nový Scalpel není dost nový

Když nový Scalpel není dost nový

07/02/2020 Leave a Comment

  • Share on Twitter Share on Twitter
  • Share on Facebook Share on Facebook
  • Share on Pinterest Share on Pinterest
  • Share via Email Share via Email

Jelikož jsou zimní večery stále dlouhé, dny krátké a chladné, nabízí se více příležitostí přemítat nad tím, co by se dalo na naší cyklistické výbavě vylepšit. V našem okolí se v těchto dnech s originálními stavbami a přestavbami doslova roztrhl pytel a my se rozhodli, že se s vámi o některé z nich postupně podělíme.

Nový Cannondale Scalpel Carbon 4

Příběh Cannondale Scalpel

Prvním sdíleným projektem, za nímž stojí náš kolega a kamarád David, je přestavba sériového modelu Cannondale Scalpel Carbon 4 na o pár stupňů vyšší výbavu. David se s námi prostřednictvím krátkého rozhovoru podělil o své dojmy, postřehy a nástrahy které jej v průběhu přestavby potkaly.

Jaký byl hlavní důvod přestavby?

„V mém případě jde o docela běžnou záležitost. Myslím, že se mi snad nikdy nestalo, že bych koupil nové kolo a ponechal jej v původní specifikaci. Standardně vždy měním představec, sedlo a gripy. V tomto konkrétním případě mě tížilo i NXové osazení. Chtěl jsem větší rozsah kazety, přesněji řečeno využít možnosti o zub těžšího převodu, a také se zbavit nějakého toho gramu. No a jak už to většinou bývá, zašel jsem nakonec dál než byl můj původní záměr.“

Proč právě osazení SRAM Eagle™ XX1?

„Původním záměrem bylo povýšit o jeden stupeň na GX kazetu a doladit to přehazovačkou a řazením z řady X01, ale jelikož tu byl stále prostor jít výš, zastavil jsem se nakonec až na sadě XX1 ve zlatém provedení. Při představě, jak moc by té zelenkavé barvě slušela zlatá, jsem už nebyl ochoten ustoupit.“

Je na kole něco netradičního?

„Netradiční je v tomto případě asi silné slovo. Pravda, dnes už se Grip Shift nevozí tak často jak tomu bylo kdysi. Dokonce mě překvapilo, že je tahle možnost i součástí XX jedničky. Pro mě je to moc příjemná záležitost, děsně mi to vyhovuje. No a když jsem pak narazil i na otočné zavírání vidlice RockShox TwistLoc, musel jsem to spárovat. Líbí se mi i celková čistota cockpitu bez řadících páček a jiných udělátek.“

Můj nový Scalpel RockShox Twistloc Sram Grip Shift

„Asi bych mohl zmínit i vnitřní vedení bowdenu zadní stavbou, kdy jsem využil děr určených pro kabeláž elektrické sady. Nechal jsem se inspirovat řešením, které vozil Manuel Fumic na Cape Epic 2018.“

Narazil jsi v průběhu na nějaké komplikace?

„No, sice jsem to nečekal, nějakou chvíli se už ve světě cyklo komponentů pohybuji, ale pár komplikací se vyvrbilo. Cannondale jsou unikátní kola s unikátními technologiemi, a to se týká hned několika komponentů. Asymetrická geometrie zadní stavby vyžaduje i asymetrickou verzi osy středového složení. Chvíli mi trvalo vyřešit, jak tam dostat zlaté kliky Sram Eagle XX1, které se v požadované verzi nevyrábí. Trik spočíval v tom, že jsem pořídil dvě sady klik a osy prohodil. Nebylo to ve skutečnosti až tak jednoduché, hlavně z důvodu, že jedna strana osy je na většině klik napevno nalisovaná. U toho jsem se doslova zapotil.“

„Také jsem musel řešit výměnu ořechu z klasického na XD. To však není nic nestandardního. Jen je třeba sehnat ten správný kus. Tahle část šla ve skutečnosti hladce. Už jsem věděl na koho se obrátit, tady kluci z Aspire mně bez zaváhání poradili.“

Foto: BB Cyklosport Popůvky u Brna

„Ale měl bych tu jeden tip, který možná někdo ocení. Otočný lock-out TwistLoc se začal po chvíli protáčet. Přišel jsem na to, že červík, který stahuje objímku, je příliš krátký a v závitu dostatečně nedrží. Výměnou za delší se problém vyřešil – objímku jsem dotáhl natvrdo a závit teď drží.“

Jak dlouho celá přestavba trvala?

„Vlastní fyzická přestavba byla rychlou záležitostí. Komplikace ale nastaly s dostupností jednotlivých dílů v rámci již zmíněné kompatibility. Celé to bylo nakonec v kupě během asi jednoho měsíce.“

Jaké jsou tvé pocity z jízdy před a po?

„Musím uznat, že až takový rozdíl jsem nečekal. Celý bike je nyní tužší a lehčí, a to bylo poznat hned při prvním šlápnutí. Jo, a v neposlední řadě taky dobře vypadá.“

Jsi s výsledkem spokojený?

„No, pravda je, že je pořád co vylepšovat. Rozhodně bych uvítal tužší zapletená kola. Mám vyhlídlá Mavic Crossmax Pro. A na řadě jsou i řídítka. Člověk si rychle zvykne na lepší, ale v celku musím říct, že jsem víc jak spokojen.“

Nový Cannondale Scalpel Carbon 4
Foto: BB Cyklospot Popůvky u Brna

Podrobná specifikace

Závěrem, pro bližší porovnání, přinášíme seznam původních komponentů spolu s těmi nově osazenými. Popis a podrobnou specifikaci sériového modelu Cannondale Scalpel-Si Carbon 4 naleznete na stránkách výrobce Cannondale.

Původní osazeníNové osazení
Rám Scalpel-Si, 100 mm, Ai Offset –
Vidlice ALL-NEW Lefty Ocho 29″, 100 mm –
Tlumič RockShox Monarch RL, 100 mm –
Zamykání Fox, Remote Lockout Dual Rockshox Twistlock
Kliky Truvativ Stylo 6K, 34T, Ai Custom SRAM Eagle XX1, BB 30 Ai Custom
Převodník SRAM 34t Absolute Black Oval 34t
Střed Cannondale Alloy PressFit30 –
Přehazovačka SRAM GX Eagle SRAM XX1 Eagle Gold
Kazeta SRAM PG-1230, NX Eagle, 11-50, 12sp SRAM XX1 Eagle Gold, 10-50, 12sp
Řetěz SRAM NX Eagle, 12sp SRAM XX1 Eagle Gold
Řazení SRAM NX Eagle, 12sp SRAM XX1 Eagle Gold, Grip Shift
Brzdy SRAM Level TL hydro disc –
Brzd. páky SRAM Level TL hydro disc –
Ráfky Stan’s NoTubes Crest, tubeless ready –
Náboj př. Lefty 60 front –
Náboj z. Formula 12×142 rear w/ HG driver –
Ořech HG driver Cannondale Formula KP468 XD
Dráty DT Swiss Competition (Ai Offset) –
Pláště Schwalbe Racing Ray –
Řidítka Cannondale C2 Flat Al, 8°/760 mm –
Gripy Cannondale D2 Lock-On ESI Chunky 32mm
Představec Cannondale C3, 3D Forged 6061 Al Force TEAM light 100mm
Hl. složení Cannondale HeadShok Si –
Sedlo Fabric Scoop Flat Elite, cro-mo rails Force Team HOLE karbon
Sedlovka Cannondale C2 Al, 31.6 x 400 mm Aerozine XP1.0, 31.6/400
Košík – Tune Rechtstrager carbon
Hmotnost 12,22 kg 9,85 kg

Recenzi modelu Cannondale Scalpel Carbon 4 ve standardním osazení si můžete přečíst na cyklistickém serveru mtbs.cz.

O kolech Cannondale a jednotlivých specifikacích se více dozvíte na stránkách výrobce cannondalebikes.cz.

Potřebujete-li poradit nebo konzultovat kompatibilitu jednotlivých komponentů, kontaktujte svého nejbližšího prodejce Cannondale.

Sdílet

  • Facebook
  • WhatsApp
  • Twitter
  • Email
  • LinkedIn
  • Pocket
  • Skype

Související

Filed Under: Cannondale, Články

Reader Interactions

Napište váš názor Cancel reply

Primary Sidebar

Nejnovější články

Uvex sponzorem Intermarché-Circus-Wanty

RockShox Fligh Attendant – upgrade kity pro přestavbu odpružení vašeho kola.

Nové vychytávky od britské značky HIPLOK

Zcela nové all-mountain, enduro a trail odpružení ROCKSHOX

Peaty’s představuje Holeshot CO2 Inflator a Puncture Plugger

Bleskovky

Termíny SP a MS v XCO/DHI jsou oficiálně potvrzeny

Mezinárodní cyklistická unie (UCI) v pátek zveřejnila kompletní letošní kalendář světového klání v cross-country a downihllu.

Jerome Clementz potvrzuje spolupráci s Mavic

Jerome Clementz oficiálně potvrdil svoji spolupráci s francouzským výrobcem cyklistických komponentů a doplňků Mavic.

Grade Carbon získal titul ‚Bike of the Year‘!

Když americký výrobce GT Bicycles poprvé představil svůj gravel bike Grade, nadšení vyznavači štěrkový cest zpozorněli. Když pak v minulém roce odtajnil nově přepracovaným model se zadní stavbou Floating Stays a technologií Triple Triangle, Dual Fiber Dinamics karbonovou technologií, vidlicí vybavenou vychytávkou Flip Chip, odjímatelným držákem blatníku a hromadou upínacích míst pro převoz všeho potřebného, […]

Nejčtenější články

  • Vybíráme gravel bike
  • Čím mazat řetěz jízdního kola a ostatní komponenty
  • Pláště na kolo Maxxis pro závodní XC, rychlost a výkon
  • Sada SRAM NX Eagle 1x12. Kompletní informace
  • Pláště na kolo MAXXIS – technologie, směsi a typy pro enduro a all-mountain
  • SRAM DUB - nový standard klik a středových složení
  • SRAM Eagle AXS - bezdrátové elektronické řazení pro MTB
  • Údržba hydraulických brzd SRAM a jejich odvzdušnění
  • Vše o sadě Sram GX Eagle
  • SRAM GX Eagle nově v bezdrátovém provedení AXS

Footer

SRAM RockShox Zipp Peatis Peatis
Mavic GT Bicycles Cannondale Mongoose Hiplok
Maxxis uvex Fabric Motorex Tubolight
Používáním webů společnosti Aspire Sports ,spol. s r. o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používají soubory cookie.   

© Aspire Sports, s. r. o. Výhradní dovozce značek Cannondale, GT Bicycles, MAVIC, Mongoose, Schwinn, Uvex, Maxxis, SRAM, RockShox, Truvativ, Avid, Zipp, Osprey, Fabric, CST, Motorex
Kontakt

 

Loading Comments...