Výrobce GT Bicycles přichází s novým přepracovaným modelem Force Carbon. Tento enduro balíček slibuje hladší a tišší jízdu, vyšší výkon ve stoupáních i z kopce dolů, lepší stabilitu ve sjezdu, ničím nerušený záběr v rozbitém terénu a v neposlední řadě i čistý elegantní design. Představujeme vám nový GT Force Carbon.
Inspirace ze dvou směrů
Stěžejním bodem pro sestrojení velmi schopné endurové mašiny je vždy snaha o dosažení nejlepších možných předpokladů pro agresivní jízdu z kopce na straně jedné a schopnosti stoupat do prudkých kopců na straně druhé. Obě tyto strany mince se konstruktérům do nového modelu Force Carbon nakonec podařilo promítnou opravdu na výbornou.
Pro dosažení lepších jízdních vlastností ve sjezdu se nový Force Carbon nechává inspirovat vítězstvími ověšeným modelem GT Fury, od kterého přejímá výše uložený horní čep a napínací kladku na řetěz. Navýšen je i zdvih na 170/160 a hlavová trubka získala položenější úhel s hodnotou 63,5°.
Předpoklady pro stoupání byly posíleny napřímením sedlové trubky na 78° a úbytkem hmotnosti předního rámového trojúhelníku, který je nově vyroben z uhlíkového vlákna. Co se týče ovladatelnosti kola, pozitivně se zde promítá i lehce navýšená hodnota reach v kombinaci s krátkým představcem.
Zde je nutné podotknout, že nový model je stavěn výhradně na 29“ kolech. To, že 29“ kola výrazně přispívají k lepším jízdním vlastnostem již bylo potvrzeno mnoha testy. Po citlivém vyladění geometrie je dnes možné využívat předností větších kol i v gravity disciplínách. A tak je tomu i v tomto případě.
Nová kinematika a geometrie
Za povšimnutí stojí i nově implementovaný systém FlipChip, který nabízí variabilitu délky zadní stavby v rozsahu 10 mm. Volit tu tedy můžete mezi delším rozvorem a tím větší stabilitou pro přímé prudké sjezdy a kratší zadní stavbou, jež jezdci ocení na trailech osetých vracečkami a směr limitujícími stromy.
Již osvědčený čtyrčep LTS je u nového modelu Force Carbon zachován. Došlo však na optimalizaci dráhy zadní osy, čímž bylo využito maximálního potenciálu absorpce nárazů a celkové kontroly nad kolem v hrubém terénu. Citelného zlepšení bylo dosaženo zejména ve vyšším zdvihu, kdy se osa zadního kola nyní pohybuje v téměř přímé lince.
Uživatelsky přívětivý Force Carbon
Nový Force Carbon byl rovněž vyvíjen s přihlédnutím na praktičnost. Nabízí se zde hned několik rysů, jež usnadní váš život.
Jednou z prvních věcí, kterou na první pohled postřehnete je vnitřní vedení kabeláže. Hadice i bowdeny jsou tak chráněny před nečistotami a mechanickým poškozením. Nutné podotknout, že díky řešení Tube-in-Tube veškeré vedení v případě servisu snadno a rychle protáhnete bez potřeby dalších přípravků.
Dalším výrazným rysem je do dokonalosti řešený chránič zadní stavby Rockus Management tlumící nárazy řetězu. Nelze opomenout ani další praktickou ochranou, kterou je krytka spodní části rámu. Běžný uživatel z důvodu domácí servisovatelnosti rovněž uvítá závitové středové uložení BSA. Přidanou hodnotou je možnost uchycení náhradní duše a potřebného nářadí mezi horní rámovou a sedlovou trubkou.
Co je v nabídce?
Novinka GT Force Carbon je v nabízena ve třech specifikacích. Všechny staví na shodném karbonovém rámu s hliníkovou zadní stavbou, hodnotách zdvihu 160/170 a 12rychlostních sadách SRAM Eagle. Vyráběny jsou ve standardních velikostech S až XL.
Nejvyšší model Force Carbon PRO LE nese atraktivní povrchovou úpravu pod označením Gloss Indigo w/Silver, je osazen vidlicí RockShox ZEB Ultimate a přehazovačkou SRAM X01 Eagle a jeho doporučená MOC cena je 159.999 Kč.
O stupínek níže leží verze GT Force Carbon PRO, který pořídíte za 129.999 Kč. Rozdíly zde najdete ve vidlici a tlumiči s přívlastkem Select+, zapletených kolech, osazení SRAM GX/NX Eagle, kazetě 11-50 a teleskopické sedlovce.
Nejlevnější varianta Force Carbon Elite v elegantní Glos Tan w/Black přijde na 105.999 Kč. Osazení zde tvoří vidlice RockShox Yari RC, tlumič Super Deluxe Select, SRAM SX Eagle a čtyřpístkové brzdy TRP Slate T4 se 203mm kotoučem vpředu i vzadu.
Nový GT Force Carbon ve stručnosti
- Dlouhý reach a krátký představec optimalizují ovladatelnost.
- Nižší hodnota standover a vyšší hlavová trubka nabízí lepší kontrolu nad kolem.
- Delší zadní stavba nabídne více stability a lepší kontrolu ve vyšších rychlostech.
- Vzpřímenější úhel sedlové trubky zajišťuje lepší pozici pro výjezdy, více pohodlí a lepší těžiště.
- Položenější úhel hlavové trubky s hodnotou 63,5° poskytuje více stability v prudkých sjezdech.
- FlipChip technologie přináší variabilitu délky zadní stavby mezi hodnotami 435 a 445 mm.*
- Navýšený zdvih: 160 mm vpředu a 170 mm vzadu.
- Tichý provoz díky technologii Rockus Management.
- Jednoduchá servisovatelnost: středové složení BSA/73 mm, přímé vnitřní vedení kabeláže.
- Praktický prostor pro náhradní duši, bombičku a nářadí.
* Velikosti S a M jsou dodávány v krátkém nastavení zadní stavby na 435 mm. U variant L a XL je zadní délka stavby nastavena na 445 mm.
Cesta tím správným směrem
Jízda na novém modelu Force Carbon je hladší, rychlejší a mnohem ucelenější, než tomu bylo kdy dříve. Díky dodatečné kladce, jež stabilizuje délku řetězové linky v průběhu celé dráhy zdvihu, a moderní geometrii se Force Carbon dostává na pozici jednoho z nejschopnějších enduro biků na trhu.
GT Force Carbon skvěle stoupá do kopců, ve sjezdu se ničeho nezalekne a prostřednictvím systému FlipChip nabízí snadné a rychlé nastavení dle toho, co si která závodní RZ právě žádá.
Vypadá to, že v blízké době o novém modelu GT Force Carbon ještě hodně uslyšíme. Mimo jiné by se nám mohlo dostat přímé zpětné vazby z řad široké plejády GT jezdců jako Martin Maes, Noga Korem, Elliot Lapotre, Brage Vestavik, Wyn Master, Chris Akrigg, Ethan Craik nebo Jess Blewitt.
Napište váš názor