• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Bikecentrum.cz

Bikecentrum.cz

Blog o kolech a cyklistice | Stránka oficiálního distributora značek GT, Cannondale, Sram, Mavic, Uvex, Maxxis do České republiky

  • Produkty
    • Mavic
    • Maxxis
    • Michelin
    • Mongoose
    • SRAM
    • RockShox
    • Peaty’s
    • Hiplok
    • Uvex
    • Fabric
    • Cannondale
    • GT Bicycles
    • Motorex
  • Oficiální weby
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Mavic
    • Schwinn
    • Uvex
    • Maxxis
    • Michelin
    • SRAM
    • RockShox
    • Fabric
    • Zipp
    • Truvativ
    • Osprey
    • CST
    • Motorex
  • Prodejci
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Schwinn
    • Mavic
    • Fabric
    • Uvex
    • SRAM
    • RockShox
    • Osprey
    • Maxxis
    • CST
    • Motorex
You are here: Home / Články / Když nový Zaskar není dost nový

Když nový Zaskar není dost nový

20/03/2020 Leave a Comment

V rámci našeho seriálu staveb a přestaveb tu pro vás máme další unikátní přestavbu. Tentokrát jde o závodní stroj, který se chystá brázdit tratě Českého poháru. V týmu GT Opportunity Brno se rozhodli předělat sériový model GT Zaskar Carbon Comp na vrcholový závodní XC stroj. Jak tato myšlenka vznikla a jakým směrem se přestavba ubírala se dočtete na následujících řádcích.

Každé kolo má svůj příběh

Tento konkrétní model sedlá juniorský jezdec týmu Filip Holub, který se od minulého roku výrazně vytáhl. Jeho současná tělesná stavba tak volá po delším rámu velikosti L.

V loňské roce využil Filipův táta Tomáš pár příležitostí, nacvakl se do synových treter a vyrazil na jeho Zaskaru velikosti M. Výrazně slopingovou geometrii si nakonec natolik oblíbil, že se postupem času zrodil jasný plán. Společně se rozhodli pořídit letošní verzi GT Zaskar Carbon Comp ve velikosti L a nové komponenty přeskládat na Filipova loňského závoďáka, který tak zůstává staršímu z Holoubků. Nově pořízený L-kový rám byl osazen top výbavou a Filipova závodní XC pod 9 kg vážící mašina byla na světě.

Ostatní členové týmu šli v podobných šlépějích s tím rozdílem, že byl pořízen samostatný rám a ten následně osazen pečlivě vybranými komponenty. Výjimku pak tvoří stálice týmu Lucie Veselá a dvojice Adam Venc a Vilém Vagner, kteří, vzhledem k nevzniklé potřebě větší velikosti rámu, zůstávají i pro tuto sezónu věrni loňským barevně pestřejším modelům s pouze několika drobnými úpravami v osazení.

Kde se týmový Zaskar narodil?

Vlastní přestavba byla realizována v nových prostorách brněnské kamenné prodejny, kterou má na svědomí čtveřice přátel, jejichž osudy spojilo silné nadšení pro cyklistiku.

Společně si výstižně říkají 4 KLUCI → OD KOL, jmenovitě Tomáš Pavlíček, Marek Schauer, Kuba Langer a Zdeněk Chmel. Tahle parta nadšenců s již dlouholetými zkušenostmi v oblasti cyklistiky se specializuje na současné nejvybranější značky kol a další cyklo doplňky od renomovaných výrobců. Zkušení servisáci Kuba a Zdeněk si dokáží poradit i s takovými specialitami, jako jsou vidlice Lefty nebo Fatty či repas vidlic a tlumičů značky RockShox nebo teleskopické sedlovky stejnojmenného výrobce. Top služby a servis cyklistického vybavení je u nich samozřejmostí a právě z onoho důvodu s nimi hned od samého začátku navazuje úzkou spolupráci tým GT Opportunity Brno.

Co se týče celé přestavby, tak ta, od prvotního výběru komponentů, přes objednávku až po vlastní realizaci, probíhala pod taktovkou manažera, koordinátora, mechanika a trenéra týmu v jedné osobě, Dušana Olejníčka.

Zdeněk Chmel během práce na stavbě týmovky GT Zaskar Carbon

Co dostal nový Zaskar do vínku?

Jak již bylo řečeno, cílem bylo sestrojit závodní raketu hodnou stále rostoucím nárokům dnešních XC tratí. A tak jediné, co na sériovém modelu GT Zaskar Carbon Comp zůstalo netknuto, byl rám s hlavovým a středovým složením, sedlovou objímkou, patkou a představcem. Veškeré ostatní vybavení si o pár komponentových řad povýšilo. Základem se stal osvědčený karbonový rám Zaskar s pro GT již typickou technologií Triple Triangle™ a boostovou zadní stavbou.

První jasně viditelnou změnu má na svědomí vidlice RockShox SID Ultimate Carbon, jejíž top výkonnost bezesporu dokazuje vysoký počet pódiových umístění na světových tratích. Profi vzhled pak korunují zapletená kola Mavic Crossmax Pro obutá plášti Maxxis Reckon Race, které tým často alternuje s modely Maxxis Ikon a Maxxis Aspen.

Pohon je kompletně zajištěn nejvyšší mechanickou řadou XX1 Eagle od výrobce SRAM. Tedy vyjma řetězu X01 Eagle a kazety SRAM X01 Eagle 10-50 z o řadu nižší sady, a to z důvodu vynikajícího poměru cena vs. výkon. Díky kazetě s rozsahem 10-50 zubů tak bike získal oproti původnímu 11-50 o jeden zub těžší nebo chcete-li rychlejší převod. Velikost převodníku s počtem 34 zubů byla zachována. Kontrolu nad kolem zajišťují brzdy SRAM Level Ultimate s nádhernými detaily spojovacích šroubů třmenů a čepů brzdových pák v duhové povrchové úpravě.

Kokpit byl doplněn řidítky Truvativ Descendant a gripy Fabric Silicon. Alternativní snížení sedla Fabric Scoop pro příkré a technické sjezdy umožňuje teleskopická sedlovka RockShox Reverb Stealth.

Následující galerie přináší bližší pohled do zákulisí. Podívejte se jak a za jakých luxusních podmínek celý proces přestavby probíhal.

Pokud se vám počin této unikátní (pře)stavby zamlouvá a rádi byste si postavili podobnou XC raketu, obraťte se přímo na již zmíněné kvarteto 4 KLUCI → OD KOL, nebo na některého z dalších prodejců prodejců GT.

Další novinky týmu GT Opportunity

Pomalu, tentokrát i s velkou dávkou opatrnosti, vstupuje tým do další sezóny. Jezdci jsou opět o rok starší, nabrali nové zkušenosti a uvnitř týmu dochází i k mnoha dalším změnám. Krom upgradu technického vybavení a lehce rozšířeného portfólia sponzorů tak v týmu GT Opportunity Brno došlo i na některé personální změny. O nich ale zase příště v jiné rubrice.

Filip Holub se svým loňským Zaskarem…
… a v letošní plné týmové výbavě.

Podrobná specifikace

Závěrem vám přinášíme bližší přehled původních i současných komponentů. Kompletní popis a specifikaci standardního sériového modelu GT Zaskar Carbon Comp naleznete na stránkách výrobce.

Původní osazení Nové osazení
Rám GT Zaskar Carbon GT Zaskar Carbon
Vidlice RockShox Sector RL RockShox SID Ultimate
Tlumič – –
Kliky SRAM SX Eagle DUB SRAM XX1 Eagle DUB
Převodník SRAM SX 34t SRAM XX1 34t
Přehazovačka SRAM SX Eagle SRAM XX1 Eagle
Kazeta SRAM SX Eagle 11-50 SRAM X01 Eagle 10-50
Řetěz SRAM SX Eagle 12sp SRAM X01 Eagle
Řazení SRAM SX Eagle 12sp SRAM XX1 Eagle
Brzdy SRAM Level SRAM Level Ultimate
Brzd. páky SRAM Level SRAM Level Ultimate
Kotouče SRAM Rotor SRAM Rotor 2P 160mm
Zapl. kola WTB ST i21 + Formula Mavic Crossmax Pro
Ořech Formula DC-1248 Instant Drive 360
Dráty Double butted Mavic Zicral
Pláště Vittoria Barzo Maxxis Ikon Race
Řidítka GT All Terra Alloy Truvativ Descendant
Gripy GT Statment2 Fabric Silicon
Představec GT All Terra GT All Terra
Sedlo WTB Silverado Sport Fabric Scoop
Sedlovka All Terra Micro Adjust RockShox Reverb Stealth

Tým GT Opportunity Brno můžete sledovat na jejich stránkách, Facebookovém nebo Instagramovém profilu.

Kompletní výběr kol GT naleznete na stránkách www.gtbicycles.cz. V případě zájmu o konkrétní model neváhejte kontaktovat svého nejbližšího prodejce GT.

Autor: David Florián
Foto: 4 KLUCI → OD KOL

Sdílet

  • Facebook
  • WhatsApp
  • Twitter
  • Email
  • LinkedIn
  • Pocket
  • Skype

Související

Filed Under: Články, GT Bicycles, RockShox, SRAM | Oficiální blog českého distributora Aspire Sports

Reader Interactions

Napište váš názor Cancel reply

Primary Sidebar

Nejnovější články

Uvex sponzorem Intermarché-Circus-Wanty

RockShox Fligh Attendant – upgrade kity pro přestavbu odpružení vašeho kola.

Nové vychytávky od britské značky HIPLOK

Zcela nové all-mountain, enduro a trail odpružení ROCKSHOX

Peaty’s představuje Holeshot CO2 Inflator a Puncture Plugger

Bleskovky

Termíny SP a MS v XCO/DHI jsou oficiálně potvrzeny

Mezinárodní cyklistická unie (UCI) v pátek zveřejnila kompletní letošní kalendář světového klání v cross-country a downihllu.

Jerome Clementz potvrzuje spolupráci s Mavic

Jerome Clementz oficiálně potvrdil svoji spolupráci s francouzským výrobcem cyklistických komponentů a doplňků Mavic.

Grade Carbon získal titul ‚Bike of the Year‘!

Když americký výrobce GT Bicycles poprvé představil svůj gravel bike Grade, nadšení vyznavači štěrkový cest zpozorněli. Když pak v minulém roce odtajnil nově přepracovaným model se zadní stavbou Floating Stays a technologií Triple Triangle, Dual Fiber Dinamics karbonovou technologií, vidlicí vybavenou vychytávkou Flip Chip, odjímatelným držákem blatníku a hromadou upínacích míst pro převoz všeho potřebného, […]

Nejčtenější články

  • Vybíráme gravel bike
  • Čím mazat řetěz jízdního kola a ostatní komponenty
  • Pláště na kolo Maxxis pro závodní XC, rychlost a výkon
  • Sada SRAM NX Eagle 1x12. Kompletní informace
  • Pláště na kolo MAXXIS – technologie, směsi a typy pro enduro a all-mountain
  • SRAM DUB - nový standard klik a středových složení
  • SRAM Eagle AXS - bezdrátové elektronické řazení pro MTB
  • Údržba hydraulických brzd SRAM a jejich odvzdušnění
  • Vše o sadě Sram GX Eagle
  • SRAM GX Eagle nově v bezdrátovém provedení AXS

Footer

SRAM RockShox Zipp Peatis Peatis
Mavic GT Bicycles Cannondale Mongoose Hiplok
Maxxis uvex Fabric Motorex Tubolight
Používáním webů společnosti Aspire Sports ,spol. s r. o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používají soubory cookie.   

© Aspire Sports, s. r. o. Výhradní dovozce značek Cannondale, GT Bicycles, MAVIC, Mongoose, Schwinn, Uvex, Maxxis, SRAM, RockShox, Truvativ, Avid, Zipp, Osprey, Fabric, CST, Motorex
Kontakt

 

Loading Comments...