• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Bikecentrum.cz

Bikecentrum.cz

Blog o kolech a cyklistice | Stránka oficiálního distributora značek GT, Cannondale, Sram, Mavic, Uvex, Maxxis do České republiky

  • Produkty
    • Mavic
    • Maxxis
    • Michelin
    • Mongoose
    • SRAM
    • RockShox
    • Peaty’s
    • Hiplok
    • Uvex
    • Fabric
    • Cannondale
    • GT Bicycles
    • Motorex
  • Oficiální weby
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Mavic
    • Schwinn
    • Uvex
    • Maxxis
    • Michelin
    • SRAM
    • RockShox
    • Fabric
    • Zipp
    • Truvativ
    • Osprey
    • CST
    • Motorex
  • Prodejci
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Schwinn
    • Mavic
    • Fabric
    • Uvex
    • SRAM
    • RockShox
    • Osprey
    • Maxxis
    • CST
    • Motorex
You are here: Home / Články / Další novinky v MTB segmentu Mavic Crossmax

Další novinky v MTB segmentu Mavic Crossmax

20/11/2020 Leave a Comment

Mavic Crossmax

Mnozí již byli během letošního roku vůči budoucnosti firmy Mavic skeptičtí. Mnozí tohoto francouzského velikána téměř odepisovali. Kultovní francouzská firma však vysílá jasný signál o tom, že firma s takovou tradicí, know-how a motem „le sang jaune“, tedy „žlutá krev“ není žádná vratká kocábka, která se převrátí s první větší vlnou, ale pořádný zaoceánský parník, který jen tak něco nezastaví. 

Ještě ani pořádně neusedl prach rozvířený těmito diskusemi, Mavic již představuje třetí várku novinek na sezónu 2021. Po silničních kolech Cosmic SLR 45 Disc a karbonových modelech MTB kol Mavic Crossmax SL Ultimate a Crossmax SL R nyní odtajňuje další část MTB kolekce, a to hliníkové modely Mavic Crossmax SL S, Crossmax SL a jejich trailové/all-mountain sourozence Crossmax XL S a Crossmax XL.

Rychlá rekapitulace

Dříve, než se důkladněji zaměříme na nově použité technologie, pojďme si v rychlosti zopakovat, co vše je možné vyčíst z názvů daných modelů.

Mavic principles

Řada Mavic Crossmax je zde rozdělena do dvou segmentů. Kola s označením SLS a SL jsou vyvinuta pro cross-country použití a disponují vnitřní šířkou ráfku 25 mm, modely XL S a XL jsou pak určeny pro tailové/all-mountain ježdění, čemuž odpovídá použití širšího ráfku, konkrétně 30 mm. Odtud tedy přívlastek XL. 

  • Crossmax SL
  • Crossmax XL S
  • Crossmax XL

Nově implementované technologie

V názvech už se vyznáme, a teď to podstatné. Co je zde nového? Bez nadsázky musíme odpovědět „téměř vše“. 

Alfou a omegou při vývoji nové řady zapletených kol byla uživatelská přívětivost, spolehlivost, snadná údržba a dlouhá životnost. Představme si tedy jednotlivé technologie, které dělají takto kola výjimečnými. 

Fore tapeless tubeless 

Uživatelsky nejpřívětivější bezdušový systém na trhu. Žádná páska=žádné starosti. Mezi další výhody, které tento systém přináší, patří vysoká pevnost spojení ráfku a výpletu, vysoká odolnost a neuvěřitelně jednoduchá výměna drátů. Jak bylo těchto vlastností dosaženo? Mavic použil tzv. vnější niple, což znamená, že nipl se šroubuje do vnější stěny ráfku opatřené závitem a vnitřní stěna ráfku tak zůstává neporušená a dokonale vzduchotěsná. Díky tomu odpadá nutnost použití bezdušové pásky. 

Technologie ISM 4D a 2D 

Snížení hmotnosti ráfku je klíčové pro dosažení vynikajících vlastností ve stoupáních a rychlou akceleraci. K tomuto účelu Mavic využívá technologii „Inter spoke milling“, tedy frézování profilu ráfku tak, že v místě uchycení niplů je materiálu více, aby byl schopen přenést zatížení od výpletu, a naopak v prostoru mezi výpletem je materiálu méně k dosažení váhové úspory. 

Náboje Infinity HUB 

Mavic Infinity

Naprosto nové náboje disponující optimalizovanou geometrií bezkontaktního výpletu, což zamezuje hlučnosti výpletu při zatížení. Otevřený design přírub umožňuje výměnu drátů bez nutnosti demontáže kazety, nebo kotouče. Dokonce není nutné ani demontovat kolo z rámu/vidlice. Přizpůsobení se potřebám zákazníka pak podtrhují 2 náhradní dráty v balení u každého zapleteného kola. Za zmínku stojí také použití stejné délky drátů na předním i zadním kole. 

Ořech Mavic ID360 

Mavic Infinity náboj

Spolehlivý, efektivní a velmi jednoduchý co se údržby týče, to je ořech ID360. Systém ořechu je tvořen dvěma rohatkami a jednou pružinou. Více detailů se můžete dozvědět v článku Ořech na kolo MAVIC ID 360 do detailu.  

Black shield

Vícevrstvá povrchová úprava ráfku v černém matném designu, která zajišťuje vyšší odolnost a díky které si ráfek zachová černou barvu i v případě poškrábání. 

Testováno v reálných podmínkách

Velmi důležitým článkem ve vývoji nových produktů je bezesporu testování. Zkušenosti špičkových jezdců, jako je Sam Hill jsou nedocenitelné. Právě spolupráce zkušených konstruktérů a předních světových závodníků je cesta, jak vyladit výsledný produkt k dokonalosti. Zajímá-li vás, jak takové testování probíhá, podívejte se na video z produkce GMBN. 

Segment zapletených hliníkových MTB kol Mavic Crossmax

Nyní nezbývá už nic jiného, než se blíže zaměřit na jednotlivé modely, jejich specifikace a jejich konkrétní využití. Tady jsou:

Mavic Crossmax SL S 

Mavic Crossmax SL S

Model Mavic Crossmax SL S tvoří svařovaný ráfek ze slitiny Maxtal, nový náboj Infinity a 24 plochých straight pull drátů. 

  • Ráfek: průměr 29“, vnitřní šířka 25 mm, hookless 
  • Náboj: Infinity platform: 15×110 přední, 12×148 zadní, možnost 6-bolt nebo center lock uchycení kotouče, dostupné s XD, Microspline, HG ořechem 
  • Výplet: 24 dvakrát zeslabovaných plochých ocelových straight pull drátů 
  • Hliníkové vnější niple 
  • Hmotnost páru: 1595 g 
  • Doporučená maloobchodní cena: 20 499 Kč

Mavic Crossmax SL 

Mavic Crossmax SL

Stejně jako u modelu SL S i zde je použit svařovaný ráfek ze slitiny Maxtal, pouze o něco méně odlehčený. 

  • Ráfek: průměr 29“, vnitřní šířka 25 mm, hookless 
  • Náboj: Infinity platform: 15×110 přední, 12×148 zadní, možnost 6-bolt nebo center lock uchycení kotouče, dostupné s XD, Microspline, HG ořechem 
  • Výplet: 24 dvakrát zeslabovaných plochých ocelových straight pull drátů 
  • Hliníkové vnější niple 
  • Hmotnost páru: 1695 g 
  • Doporučená maloobchodní cena: 14 499 Kč

Mavic Crossmax XL S  

Mavic Crossmax XL S

Trailová zapletená kola Mavic Crossmax XL S se vyznačují vnitřní šířkou ráfku 30 mm, který je stejně jako v případě cross-country modelů SLS a SL vyroben ze slitiny Maxtal. 

  • Ráfek: průměr 29“, vnitřní šířka 30 mm, hookless 
  • Náboj: Infinity platform: 15×110 přední, 12×148 zadní, možnost 6-bolt nebo center lock uchycení kotouče, dostupné s XD, Microspline, HG ořechem 
  • Výplet: 24 dvakrát zeslabovaných plochých ocelových straight pull drátů 
  • Hliníkové vnější niple 
  • Hmotnost páru: 1790 g 
  • Doporučená maloobchodní cena: 20 499 Kč

Mavic Crossmax XL 

Mavic Crossmax XL

Stejně jako u modelu XLS i zde je použit svařovaný ráfek ze slitiny Maxtal, pouze o něco méně odlehčený. 

  • Ráfek: průměr 29 / 27,5“, vnitřní šířka 30 mm, hookless 
  • Náboj: Infinity platform: 15×110 přední, 12×148 zadní, možnost 6-bolt nebo center lock uchycení kotouče, dostupné s XD, Microspline, HG ořechem 
  • Výplet: 24 dvakrát zeslabovaných plochých ocelových straight pull drátů 
  • Hliníkové vnější niple 
  • Hmotnost páru: 1830 / 1930 g 
  • Doporučená maloobchodní cena: 14 499 Kč

Co se ještě chystá?

Na závěr prozradíme, že 1. prosince již můžete očekávat další novinky z dílny Mavic. Těšit se zejména mohou fandové elektrifikace. 

Nové produkty Mavic můžete již nyní poptávat u oficiálních prodejců Mavic, které najdete v odkazu níže.

Slide 1
PRODEJCI ČR
PRODEJCI SR
Image is not available

Sdílet

  • Facebook
  • WhatsApp
  • Twitter
  • Email
  • LinkedIn
  • Pocket
  • Skype

Související

Filed Under: Články, Mavic

Reader Interactions

Napište váš názor Cancel reply

Primary Sidebar

Nejnovější články

Uvex sponzorem Intermarché-Circus-Wanty

RockShox Fligh Attendant – upgrade kity pro přestavbu odpružení vašeho kola.

Nové vychytávky od britské značky HIPLOK

Zcela nové all-mountain, enduro a trail odpružení ROCKSHOX

Peaty’s představuje Holeshot CO2 Inflator a Puncture Plugger

Bleskovky

Termíny SP a MS v XCO/DHI jsou oficiálně potvrzeny

Mezinárodní cyklistická unie (UCI) v pátek zveřejnila kompletní letošní kalendář světového klání v cross-country a downihllu.

Jerome Clementz potvrzuje spolupráci s Mavic

Jerome Clementz oficiálně potvrdil svoji spolupráci s francouzským výrobcem cyklistických komponentů a doplňků Mavic.

Grade Carbon získal titul ‚Bike of the Year‘!

Když americký výrobce GT Bicycles poprvé představil svůj gravel bike Grade, nadšení vyznavači štěrkový cest zpozorněli. Když pak v minulém roce odtajnil nově přepracovaným model se zadní stavbou Floating Stays a technologií Triple Triangle, Dual Fiber Dinamics karbonovou technologií, vidlicí vybavenou vychytávkou Flip Chip, odjímatelným držákem blatníku a hromadou upínacích míst pro převoz všeho potřebného, […]

Nejčtenější články

  • Vybíráme gravel bike
  • Čím mazat řetěz jízdního kola a ostatní komponenty
  • Pláště na kolo Maxxis pro závodní XC, rychlost a výkon
  • Sada SRAM NX Eagle 1x12. Kompletní informace
  • Pláště na kolo MAXXIS – technologie, směsi a typy pro enduro a all-mountain
  • SRAM DUB - nový standard klik a středových složení
  • SRAM Eagle AXS - bezdrátové elektronické řazení pro MTB
  • Údržba hydraulických brzd SRAM a jejich odvzdušnění
  • Vše o sadě Sram GX Eagle
  • SRAM GX Eagle nově v bezdrátovém provedení AXS

Footer

SRAM RockShox Zipp Peatis Peatis
Mavic GT Bicycles Cannondale Mongoose Hiplok
Maxxis uvex Fabric Motorex Tubolight
Používáním webů společnosti Aspire Sports ,spol. s r. o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používají soubory cookie.   

© Aspire Sports, s. r. o. Výhradní dovozce značek Cannondale, GT Bicycles, MAVIC, Mongoose, Schwinn, Uvex, Maxxis, SRAM, RockShox, Truvativ, Avid, Zipp, Osprey, Fabric, CST, Motorex
Kontakt

 

Loading Comments...