• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Bikecentrum.cz

Bikecentrum.cz

Blog o kolech a cyklistice | Stránka oficiálního distributora značek GT, Cannondale, Sram, Mavic, Uvex, Maxxis do České republiky

  • Produkty
    • Mavic
    • Maxxis
    • Michelin
    • Mongoose
    • SRAM
    • RockShox
    • Peaty’s
    • Hiplok
    • Uvex
    • Fabric
    • Cannondale
    • GT Bicycles
    • Motorex
  • Oficiální weby
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Mavic
    • Schwinn
    • Uvex
    • Maxxis
    • Michelin
    • SRAM
    • RockShox
    • Fabric
    • Zipp
    • Truvativ
    • Osprey
    • CST
    • Motorex
  • Prodejci
    • GT Bicycles
    • Cannondale
    • Mongoose
    • Schwinn
    • Mavic
    • Fabric
    • Uvex
    • SRAM
    • RockShox
    • Osprey
    • Maxxis
    • CST
    • Motorex
You are here: Home / Články / Zcela nový Scalpel HT – ztělesnění lehkosti a rychlosti

Zcela nový Scalpel HT – ztělesnění lehkosti a rychlosti

09/11/2021 Leave a Comment

Když Cannondale představil svoji vůbec první verzi legendárního modelu Scalpel, psal se rok 2001. Od té chvíle díky celé řadě nekoncepčních řešení dláždí modely Scalpel cestu nízkozdvihovým celoodpruženým závodním strojům. Jeho poslední verze budiž tomu živým důkazem.

Nyní se však začíná psát další kapitola. Scalpel proniká do světa hardtailů a představuje se ve zcela nové platformě Scalpel HT.

Pevňák s dispozicemi fulla

V progresivním světě horských kol jsou kladeny stále vyšší požadavky na poddajnost, pohodlí, jednoduchost a v prvé řadě na rychlost. Cannondale tyto výzvy přijímá a přichází se zcela novým konceptem pevných biků, modelem Scalpel HT.

Nejen, že tím uvádí na trh jeden z nejlehčích koncepčně vyráběných rámů, ale konstruktérům se podařilo vyvinout pevné horské kolo se schopnostmi, které byly dosud privilegií pouze těch celoodpružených.

Scalpel HT

Jak sám výrobce uvádí, Scalpel HT čerpá z celé řady zkušeností a bere si to nejlepší rovnou od tří současných platforem. Od pevného F-Si získává lehkost, u trail biků se inspiruje navýšenými jízdními schopnostmi a od současného modelu Scalpel přejímá houževnatost a závodní agresivitu. 

Technologická řešení

Lehkost

Celý koncept Scalpel HT staví na super lehkém rámu. Výrobcem uváděná hmotnost 895 g z něj dělá jeden z nejlehčích sériově vyráběných pevných horských rámů současného trhu.

rám Scalpel HT

Nízká hmotnost je dnes u pevných rámů vlastně určitou vstupní podmínkou. To však není zdaleka vše, co nový Scalpel HT nabízí. V rukávu má ještě celou řadu dalších inovativních technologických řešení.

Pohodlí a extra flexe

I přesto, že se jedná o horské kolo s pevnou zadní stavbou, rám Scalpel HT poskytuje citelnou dávku pohodlí. To je zajištěno jednak sníženými sedlovými vzpěrami, ale také výrazným zploštěním zadních řetězových vzpěr v blízkosti patky v podobném stylu, jakého využívá klasický celoodpružený Scalpel.

Inovativní geometrie

To, co nejvíce promlouvá do celkových jízdních vlastností modelu Scalpel HT, je pro hardtaily dosud nevídaná geometrie. Zde se ale nenechte vyvést z míry. V případě Scalpel HT jsou k dispozici dvě tabulky geometrie, jež reflektují dvě nabízené hodnoty zdvihu – 100 a 110 mm.

Geometrie Cannondale Scalpel HT

Položenější úhel hlavové trubky 66,5° lze v kategorii pevných XC biků, kde se jeho běžná hodnota pohybuje kolem 69°, považovat za opravdu radikální krok. Nicméně, tato progresivní geometrie nabízí vysokou míru stability a jistoty i ve velmi náročných sjezdech. V kombinaci s úhlem sedlové trubky 74,5° je navíc docíleno optimální polohy jezdce pro prudká stoupání.

Proportional Response

Všeobecně známým faktem je i to, že Cannondale se svojí Proportional Response geometrií pamatuje na jezdce všech výšek. Každá velikost rámu je navržena tak, aby jezdci poskytla optimální výchozí polohu a ideální těžiště. Kolo se tak přirozeně ovládá, nestaví se na zadní ani v prudkých stoupáních a ve sjezdech jej máte plně pod kontrolou nehledě na to, jestli sedláte velikost S nebo XL.

Hladký chod Lefty Ocho

U pevných kol nevídané pohodlí je zde nepochybně podpořeno předním odpružením. V případě dvou nejvýše postavených modelů jde o ikonickou vidlici Lefty osmé generace. Ten nejvyšší je dokonce osazen nejnovější verzí se 110 mm zdvihu. Nejenže se jedná o bezkonkurenčně nejcitlivější vidlici na trhu, do jízdního projevu promlouvá i její oproti standardu navýšený offset, který poskytuje jisté vedení stopy.

Několik technologických vychytávek

Pokud jste zběhlí v Cannondale technologiích, jistě vám neunikne absence Ai offsetu zadního kola. Ano, u modelu Scalpel HT od této technologie výrobce upouští. Výsledkem je standardní řetězová linka s hodnotou 55 mm, čímž odpadá potřeba nestandardního osazení osy klik a asymetrického (nebo chcete-li ve skutečnosti více symetrického) výpletu zadního kola.

Důvody k danému kroku jsou spíše praktického rázu. I když technologie Ai nabízí mnohé výhody, mezi které patří lepší prostupnost pláště, vyšší tuhost výpletu či lepší jízdní stabilita, nejeden uživatel nyní uvítá bezproblémovou kompatibilitu se standardně nabízenými komponenty.

Jak je u pevných kol zvykem, aby bylo dosaženo vyššího pohodlí, nese vnitřní průměr sedlové trubky hodnotu 27,2 mm. Jezdci, kteří by rádi využívali výhod teleskopické sedlovky však zoufat nemusí. Průměr 27,2 mm dnes naštěstí není natolik limitující jako tomu bylo v minulosti. Vhodnou variantou je například nové bezdrátové řešení RocksShox Reverb XPLR.

Jedním z dalších praktických rysů je i osazení UDH patkou, jež představuje nový univerzální standard od SRAMu. Cannondale zde rozvněž využívá 12mm zadní osy Speed Release, díky které vyjmete zadní kolo snadno a rychle.

Zajímavou vychytávkou je i možnost volby vedení řadícího lanka. Můžete zůstat u vedení samotného lanka rámem prostřednictvím zarážek a šetřit tak každý cenný gram nebo vést bowden vcelku a chránit tak lanko před nečistotami po celé jeho délce. Všechny modelové řady navíc disponují decentně řešeným vodítkem řetězu.

A myšleno bylo i na dlouhé trasy za horkého počasí. Každá velikost rámu, včetně té nejmenší, bez problému pojme po dvou košících na lahev.

Nabídka 4 x 2

Nabídka Cannondale Scalpel HT zahrnuje celkem osm barevných provedení ve čtyřech růžných specifikacích, jež se rozprostírají napříč širokou cenovou škálou. Základní model pořídíte za 67.999,- a nejvýše postavený skvost vás přijde na 179.999 Kč.

Scalpel HT Hi-MOD 1

Top verze Scalpel HT Hi-MOD 1 je osazena vidlicí Lefty Ocho Carbon se 110 mm zdvihu, karbonovými zapletenými koly HollowGram 25 a komponenty Shimano XTR/XT. Nabízena je buď v matném černém provedení s decentním logem v přední části horní rámové trubky nebo černobílé verzi s výrazným nápisem Cannondale na spodní rámové trubce.

Scalpel HT Carbon 2

Druhý nejvyšší model Scalpel HT Carbon 2 má ve své výbavě hliníkovou verzi Lefty Ocho se 100 mm zdvihu a staví na zapletených kolech s ráfky Crest MK4 a komponentech Shimano XT. Dvojkové barevné varianty zahrnují atraktivní červenou a magickou modrou.

Scalpel HT Carbon 3

Varianta Scalpel HT Carbon 3 je vybavena 100mm vidlicí RockShox SID SL Select+ RL a sadou komponentů Shimano z řad XT a SLX. Vybírat je možné mezi decentní matnou černou a výraznou kombinací žluté a černé v lesklém provedení.

Scalpel HT Carbon 4

Základní model Scalpel HT Carbon 4 je osazen vidlicí RockShox SID SL, zapletenými koly WTB STX i23 a 12rychlotní sadou Shimano Deore doplněnou o přehazovačku z vyšší řady XT. Mezi nabízené barevné verze patří černá a cihlově červené provedení s černou. Obě v lesku.

Scalpel HT se v nabídce objeví koncem tohoto roku. Ohledně dostupnosti konkrétního modelu a velikosti kontaktujte svého nejbližšího prodejce Cannondale.

Sdílet

  • Facebook
  • WhatsApp
  • Twitter
  • Email
  • LinkedIn
  • Pocket
  • Skype

Související

Filed Under: Cannondale, Články

Reader Interactions

Napište váš názor Cancel reply

Primary Sidebar

Nejnovější články

Uvex sponzorem Intermarché-Circus-Wanty

RockShox Fligh Attendant – upgrade kity pro přestavbu odpružení vašeho kola.

Nové vychytávky od britské značky HIPLOK

Zcela nové all-mountain, enduro a trail odpružení ROCKSHOX

Peaty’s představuje Holeshot CO2 Inflator a Puncture Plugger

Bleskovky

Termíny SP a MS v XCO/DHI jsou oficiálně potvrzeny

Mezinárodní cyklistická unie (UCI) v pátek zveřejnila kompletní letošní kalendář světového klání v cross-country a downihllu.

Jerome Clementz potvrzuje spolupráci s Mavic

Jerome Clementz oficiálně potvrdil svoji spolupráci s francouzským výrobcem cyklistických komponentů a doplňků Mavic.

Grade Carbon získal titul ‚Bike of the Year‘!

Když americký výrobce GT Bicycles poprvé představil svůj gravel bike Grade, nadšení vyznavači štěrkový cest zpozorněli. Když pak v minulém roce odtajnil nově přepracovaným model se zadní stavbou Floating Stays a technologií Triple Triangle, Dual Fiber Dinamics karbonovou technologií, vidlicí vybavenou vychytávkou Flip Chip, odjímatelným držákem blatníku a hromadou upínacích míst pro převoz všeho potřebného, […]

Nejčtenější články

  • Vybíráme gravel bike
  • Čím mazat řetěz jízdního kola a ostatní komponenty
  • Pláště na kolo Maxxis pro závodní XC, rychlost a výkon
  • Sada SRAM NX Eagle 1x12. Kompletní informace
  • Pláště na kolo MAXXIS – technologie, směsi a typy pro enduro a all-mountain
  • SRAM DUB - nový standard klik a středových složení
  • SRAM Eagle AXS - bezdrátové elektronické řazení pro MTB
  • Údržba hydraulických brzd SRAM a jejich odvzdušnění
  • Vše o sadě Sram GX Eagle
  • SRAM GX Eagle nově v bezdrátovém provedení AXS

Footer

SRAM RockShox Zipp Peatis Peatis
Mavic GT Bicycles Cannondale Mongoose Hiplok
Maxxis uvex Fabric Motorex Tubolight
Používáním webů společnosti Aspire Sports ,spol. s r. o. souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používají soubory cookie.   

© Aspire Sports, s. r. o. Výhradní dovozce značek Cannondale, GT Bicycles, MAVIC, Mongoose, Schwinn, Uvex, Maxxis, SRAM, RockShox, Truvativ, Avid, Zipp, Osprey, Fabric, CST, Motorex
Kontakt

 

Loading Comments...